JIŘÍ ADAMEC
FILOSOFICKÝ SEMINÁŘ
KATEDRA TEORIE
FACEBOOK
ÚVOD
OBCHODNÍ PODMÍNKY
OCHRANA SPOTŘEBITELE
DOPORUČENÁ LITERATURA
STUDIUM
PO INTERNETU
JIŘÍ ADAMEC
N E P Ř E H L É D N Ě T E
Ukázkové modely testu z minulých let:
60 otázek sestavených z aktuálně odpřednášených témat . . .
pro splnění = nejméně 45 správně zodpovězených otázek . . .
jednořádková odpověď vystihující obsah pojmu k oboru psychologie . . .
náhradní termíny bez omezení . . .
pro vstup do dalšího ročníku není povinné absolvovat test . . .
UKÁZKOVÝ MODEL TESTU - I. ROČNÍK:
abulie
archetypy
druhá signální soustava
myelinizace
charakter
psychické stavy
empirická psychologie
ontologie
oligofrenie
adolescent
senium
sensomotorický
infantilita
integrace
neuróza
latentní
etiologie
první signální soustava
incest
agrese
homicidium
hostilita
viktimologie
altruismus
sociální role
Wilhelm Wundt
logopedie
dyslexie
ambivalentní
psychopedie
dysortografie
surdopedie
dysmůsie
etopedie
somatopedie
dysgrafie
ofthalmopedie
terap. interview
cíle psychoterapie
asociace
noetika
sociální vztahy
zoofilie
forenzní psychologie
suicidum
psychoanalýsa
puruša
Aristotelés
logos
temperament
„Léčba Schopenhauerem“: jméno autora knihy:
zakladatelé kulturní neopsychoanalýsy - jména:
jóga
termín přenos a protipřenos do psychoanalýsy zavádí – jméno:
obecná fysiologie studuje
patologická fysiologie studuje
synapse
mediátory
nootropika
parietální lalok
UKÁZKOVÝ MODEL TESTU - II. ROČNÍK:
occipitální lalok
kognitiva
likvor
poruchy sex. preference
sexuální disfunkce
perzekuční blud
unipolární
rekurentní
zvýšená sociabilita
obsese
hyperventilace
histrionství
psychostimulancia
anxiolytika
fobie
antipsychotika
stresor
hypertenze
apatie
tachykardie
oslabená kognice
kompenzační úsilí
depersonalisační syndrom
diuretika
stereotyp
ment bulimie
laxativa
ritualisace
mentální anorexie
perfekcionismus
anankasmus
trichotilomanie
John Locke
euforie
Rettův syndrom
impulsivita
adaptační syndrom
parkinsonismus
panika
afekt
manie
nálady
bipolární
psychogenní
somatogenní
periodický
insomnie
viscerální
endogenní
„Já a obranné mechanismy“ – jméno aut. knihy:
senzorické orgány
parasomnie
dyspareunie
narkolepsie
spánková apnoe
myoklonus
hodnoty normálního tlaku krve při průtoku levou horní končetinou:
funkce frontálního laloku
Brocovo centrum
ego – dystonní / syntonní
NEPOVINNÉ
TÉMATA ZÁVĚREČNÝCH PÍSEMNÝCH PRACÍ
Speciálně pedagogické postupy při nápravě poruch učení.
Vývojová psychologie a poruchy chování.
Psychosexuální vývoj od narození po ranou dospělost.
Sledování nozologických jednotek neurózy u vybraného dětského klienta.
Hlavní body zdravého vývoje dětí v jednotlivých věkových stádiích.
Psychologický popis dětského autismu.
Současné trendy v dětské a adolescentní psychiatrii a psychoterapii.
Deprivace – pohledy podle F. Koukolíka.
Individuální psychologie a psychologie dítěte u Alfreda Adlera.
S. Freud a jeho „Studie o hysterii“ v prvním svazku Sebraných spisů.
Využití Freudova výkladu snů pro současnou psychoanalýsu.
Freudova sexuální teorie a současný pohled na lidskou sexualitu.
Celkový pohled na Freudovo učení o neurózách.
Psychologické otázky incestu v knize S. Freuda „Totem a tabu“.
Vývoj psychoanalýsy podle H. Širokého.
Životopisná fakta utvářející hlubinnou psychologii C.G. Junga.
Využití Jungovy typologie osobnosti v praxi. (I. svazek Vybraných spisů, kap. „Obecný popis typů“.)
C.G. Jung o archetypu a kolektivním nevědomí.
Jungovy postřehy z analýsy snů. (I. sv. Vyb. Sp.)
Metodologické rozdíly v psychoterapeutické technice při práci s klientem, mezi Freudem a Jungem.
Sociální psychologie v díle E. Fromma.
Neurózy a psychosociální vývoj podle K. Horneyové.
Dasensanalytický výklad osobnosti. Nad knihou M. Heideggera, „Bytí a čas“.
Fenomenologická psychologie. Ed. Husserl v knize „Idea fenomenologie“.
Přehled základních psychoterapeutických systémů.
Yalomova skupinová psychoterapie.
Skupinová psychoterapie a humanita při práci s klientem u Z. Kratochvíla.
Manželská terapie podle Z. Kratochvíla.
Hlavní znaky psychologie náboženství.
Růst kriminality z pohledu soudní psychologie.
Psychologické zpracovávání osobnosti pachatele.
Obecná hlediska forenzní psychologie.
Popis klinického obrazu vybrané duševní poruchy podle MKN.
Emoční poruchy u jednotlivých úrovní mentální retardace.
Násilí v rodinách – psychologické dopady.
Poznámka - nepřehlédněte:
Práce obsahuje nejméně deset stran v počítačové úpravě - běžného řádkování (1,5), písmem Times New Roman, velikost 12.
Stránky jsou číslovány a na konci, jako samostatná příloha, je uveden seznam použité literatury - autor, název, rok vydání.
Tématické okruhy jsou oddělovány do číslovaných kapitol, které na sebe navazují (všechny stránky jsou vyplněny textem - cca 32 řádků).
Veškeré citáty jsou označeny uvozovkami a odkazem na dílo (autor - název - rok vydání) a stranu odkud byly vybrány, jako číslovaná poznámka pod čarou.
Hodnotí se samostatnost při popisu jednotlivých problematik tj., volba vlastního slovníku.
Práce, které byly rozeznány jako opsané a vydávané za vlastní dílo jsou vráceny.
Zájemce o sepsání seminární práce seznámí přednášejícího s návrhem tématu nejpozději v únoru.
Absolvent je z obsahu seminární práce ( kterou v jedné svázané kopii odevzdává ) prozkušován v červnu, v den předávání vysvědčení.
Doporučuje se, ještě před vlastní zkouškou, konzultovat konečnou podobu textu.
Úvodní strana
|
Literatura
|
Studium po internetu
|
Jiří Adamec
Tento obsah je chráněn autorským zákonem. Jiří Adamec © 2009